ກອງປະຊຸມສໍາມະນາກ່ຽວກັບການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດທາງດ້ານການຂົນສົ່ງຂອງອາຊຽນ ຈັດຂື້ນໃນຕອນເຊົ້າ ວັນທີ 10 ຕຸລາ 2024 ນີ້, ຢູ່ໂຮງເເຮມເເລນມາກເເມ່ຂອງລີເວີໄຊ, ນະ ຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ເຊິ່ງເປັນກອງປະຊຸມປີ່ນອ້ອມຂອບກອງປະ ຊຸມສຸດຍອດນັກທຸລະກິດ ເເລະ ການລົງທຶນອາຊຽນ ປະຈໍາປີ 2024 ໃນໂອກາດລາວເຮົາເປັນເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 44-45. ມີ ທ່ານ ລິດຕາ ຂັດຕິຍະ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍ ທາທິການ ເເລະ ຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ອຸເດດ ສຸວັນນະວົງ ປະທານສະພາການຄ້າ ເເລະ ອຸດສະຫະກໍາເເຫ່ງຊາດລາວ ທັງເປັນປະທານສະພາທີ່ປຶກສາທຸລະກິດອາຊຽນຂອງລາວ 2024 ພ້ອມດ້ວຍພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຂອງບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ ລິດຕາ ຂັດຕິຍະ ມີຄໍາເຫັນກ່າວເປີດກອງປະຊຸມວ່າ: ການຈັດກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ມີຄວາມໝາຍຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍ ເພື່ອສົ່ງເສີມບົດບາດຂອງການຂົນສົ່ງສົ່ງ ກໍຄືການຮ່ວມມືດ້ານຕ່າງໆຂອງອາຊຽນ ໂດຍຕິດພັນກັບບັນດາຂອງຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຫ່ງຊາດຂອງລາວໃນຖານະເປັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍເເດນຕິດຈອດກັບທະເລຝັ່ງ, ເຊີ່ງລາວເຮົາເຂົ້າໃຈເຖິງຄວາມສໍາຄັນຂອງການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ ເຖິງວ່າມີຂໍ້ຈໍາກັດທາງພູມສາດ. ແຕ່ໄດ້ວາງຍຸດທະສາດຫັນເອົາປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍເເດນຈິດຈອດກັບທະເລໃຫ້ກາຍເປັນສູນກາງການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ ຫຼື ໂລຊິດສະຕິກ ກັບບັນດາປະເທດໃນພາກພື້ນອາຊຽນ ກໍຄືໃນໂລກ.
ໄລຍະຜ່າມາ, ກໍຄື ປັດຈຸບັນ ລາວເຮົາ ມີຈຸດພິເສດໃນການເປັນຂົວຕໍ່ລະຫວ່າງເສດຖະກິດໃຫຍ່ຂອງພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້; ເຊິ່ງມີຊາຍແດນຕິດຈອດກັບປະເທດຈີນ, ໄທ, ຫວຽດນາມ, ກໍາປູເຈຍ ແລະ ມຽນມາ ເປັນຜົນປະໂຫຍດທາງຍຸດທະສາດ ໃນການອໍານວຍຄວາມສະດວກການຂົນສົ່ງສີນຄ້າ, ສົ່ງເສີມການຄ້າການລົງທືນ ແລະ ການເຕີບໂຕທາງເສດ ຖະກິດໃນພາກພື້ນໃນບໍ່ເທົ່າໃດປີມານີ້ລາວເຮົາໄດ້ກາຍເປັນພາກສ່ວນຫນື່ງທີ່ສໍາຄັນໃນແຜນການເຊື່ອມໂຍງຂອງອາຊຽນພາຍ ຫລັງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ກໍ່ສ້າງສໍາເລັດ ໃນປີ 2021 ໄດ້ກາຍເປັນບາດກ້າວຫນື່ງທີ່ສໍາຄັນ ໃນການເພີ່ມຂີດຄວາມສາມາດດ້ານການຂົນ ສົ່ງຂອງປະເທດເຮົາ.
ທາງລົດໄຟ ບໍ່ພຽງແຕ່ເຊື່ອມຕໍ່ຈາກລາວໄປຫາປະເທດຈີນເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັງສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ກັບເສັ້ນທາງອື່ນໆໄດ້ຕື່ມອີກຢ່າງກວ້າງຂວາງ ຫລຸດຜ່ອນເວລາ, ໄລຍະທາງ ພ້ອມທັງຫລຸດຜ່ອນຕົ້ນທືນໃນການຂົນສົ່ງຕື່ມອີກ ເຊີ່ງກໍານົດໃນເເຜນເເມ່ບົດຂອງອາຊຽນກ່ຽວກັບການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດໃນປີ 2025.
ນອກຈາກນີ້, ລາວເຮົາຍັງນໍາໃຊ້ລະບົບເຕັກໂນໂລຊີທີ່ທັນສະໄຫມເຂົ້າໃນການຂົນສົ່ງຂົນຕ່າງໆ ໂດຍສະເພາະການຂົນສົ່ງທາງບົກ, ທາງອາກາດ ພົ້ນເດັ່ນໃນປັດຈຸບັນເເມ່ນທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ; ເຊິ່ງໄດ້ກາຍເປັນດ່ານສາກົນ ທາງດ້ານສິນຄ້າຂອງລາວ ນັບແຕ່ທ້າຍປີ 2021 ເປັນຕົ້ນມາ ເຊິ່ງຢູ່ໃນໂຄງການນີ້ ໄດ້ແບ່ງອອກເປັນຫລາຍເຂດເປັນຕົ້ນ, ທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ, ເຂດໂລຈິສຕິກພາກ, ເຂດສິນຄ້າສົ່ງອອກ, ສາງນໍ້າມັນ ແລະ ລະບົບສາງຕ່າງໆ ທີ່ຈະໄດ້ພັດທະ ນາຕໍ່ໄປ.
ສຳລັບ ທ່າບົກທ່ານາແລ້ງມາຮອດປັດຈຸບັນ ກໍ່ສ້າງສຳເລັດ 100% ເພື່ອບັນລຸເປົ້າຫມາຍດັ່ງກ່າວ,ໄດ້ຮ່ວມມືກັບຄູ່ຮ່ວມມືອາຊຽນສ້າງລະບົບຄອມພິວເຕີທີ່ສາມາດເຮັດວຽກໄດ້ເຊິ່ງຈະອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການຄ້າຂ້າມຊາຍແດນ. ລະບົບການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຣນິກ, ໂປຣແກຣມການຂົນສົ່ງທີ່ຮວມເຂົ້າກັນ ແລະ ການແບ່ງປັນຂໍ້ມູນທີ່ດີຂຶ້ນຈະຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະ ກິດເຂົ້າເຖິງຄວາມສາມາດຂອງຕະຫຼາດທີ່ເຕີບໂຕຂຶ້ນຂອງອາຊຽນ, ໃຫ້ໂອກາດໃຫມ່ສໍາລັບວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (SMEs) ຕະຫລອດທົ່ວພາກພື້ນ ໃຫ້ມີຄວາມຢືນຍົງ ເເລະອື່ນໆ.